پلاگین های کاربردی وردپرس

بررسی بهترین پلاگین ها

پلاگین های کاربردی وردپرس

بررسی بهترین پلاگین ها

بررسی و شناسایی افزونه های مفید برای وبمستران و تجزیه و تحلیل آنها

کلمات کلیدی

بررسی تفاوت پسوند نام دامنه ، مقایسه net. و com.

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۸ ب.ظ

خیلی وقت ها راجع به گستره های دات کام و دات نت پرسیده می شود. انتخاب نام دامنه برای اهداف تجاری شما بسیار حائز اهمیت است چون می تواند بر روی برند و رنکینگ جستجوی شما تأثیر بگذارد.

در این مقاله، ما تفاوت بین گستره های دات کام و دات نت و این که کدام یک برای سایت شما بهتر است را توضیح خواهیم داد.

دامنه های دات کام و دات نت چیست؟

نام دامنه آدرس سایت شما در اینترنت است.همان چیزی است که کاربران در مرورگر خود تایپ خواهند کرد تا به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

برای مثال: Bookamoz.com

برای یادگیری بیشتر درباره نام های دامنه، راهنمای ابتدایی ما درباره نام دامنه و نحوه کار دامنه ها ببینید. نام های دامنه به صورت های گسترده ای مانند دات کام، دات نت، دات org و غیره به کار می روند.

example.com

example.net

example.org

شما آزادانه می توانید هر یک از این نام ها را برای ساخت یک وب سایت استفاده کنید.اما، این گستره ها برای تشخیص انواع مختلف وب سایت ها از یکدیگر ایجاد شده اند.

شما باید نام دامنه ای را انتخاب کنید که مناسب تجارت شما باشد.و به شما کمک کند برند و مهارت قابل شناسایی ای در صنعت خود داشته باشید.

بیایید تفاوت بین دامنه های دات کام و دات نت را مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک برای تجارت شما بهتر است.

تفاوت بین دات کام و دات نت

کام و نت دو تا از محبوب ترین گستره های نام دامنه هستند.اگر دات کام را ترجیح می دهید و این دامنه در دسترس نیست بسیاری از ابزارهای تبدیل گر ، دات نت را به عنوان جایگزین پیشنهاد می کنند.

اما، در بیشتر موارد این جایگزینی برای تجارت شما مناسب نیست.کام در دات کام نام های دامنه تبلغاتی را ارائه می کند که شامل همه وب سایت های تجاری، وب سایت هایی که می خواهند به طور آنلاین پول کسب کنند، وب سایت های شخصی بلاگ ها و هر چیز دیگری است.

از طرف دیگر، نت در دات نت، نتورک (Network) را ارائه می کند و برای اینترنت، ایمیل و سرویس های ارائه دهنده نتورک پیشنهاد می شود و مناسب است.

چه زمانی باید نام دامنه کام را انتخاب کرد؟

نزدیک به ٤٦٪‏ نام تمام دامنه های رجیستر شده دات کام است.به این دلیل است که کاربران نام دامنه دات کام را بهتر از دیگر دامنه ها یاد می سپارند و به یاد می آورند.

با توجه به محبوبیت نام دامنه دات کام، راحت تر ترقی می کنند و به شما کمک می کنند تا تجارت خود را رشد دهید.

اگر میخواهید هر نوع وب سایت تجاری ایجاد کنید، باید همیشه از نام دامنه دات کام استفاده کنید.این دامنه نام آشنا تری به آدرس شما می دهد و تجارت شما را حرفه ای تر نشان می دهد.

دامنه شما باید تجارت و کاری را که انجام می دهید ارائه دهد. برای مثال:

stargardeningservices.com

بهتر است از

starservices.com

اگر نام دامنه ای که شما ترجیح می دهید قبلاً توسط کسی دیگر گرفته شده است.می توانید کلمات کوچکی را قبل یا بعد از آن استفاده کنید تا نام خود را منحصر به فرد کنید.

برای مثال:

stargardeninghouston.com

مطمئن شوید تا نام دامنه شما به راحتی تلفظ می شود. از خط تیره یا شماره در نام دامنه خود استفاده نکنید.از سازنده های نام دامنه آنلاین بهره مند شوید. این ابزارهای رایگان به تا نام های دامنه هوشمندانه تری را انتخاب کنید که هنوز منحصر یه فرد و در دسترس هستند.

اگر به کمک بیشتری نیاز داشتید آموزش ما را راجع به چگونگی انتخاب بهترین نام دامنه برای وب سایت خود همراه با ترفندهای واقعی و عملی انتخاب کنید.

چه زمانی باید از دامنه دات نت استفاده کرد؟

باید از نام دامنه دات نت زمانی استفاده کنید که می خواهید اینترنت، نتورک، ایمیل و یا سیستم های مشابه را پیشنهاد کنید.

همچنین میتوانید از نام دامنه دات نت زمانی استفاده کنید که برای برند شما مناسب باشد.اما، باید استعداد خاصی در مارکتینگ داشته باشید.

برای مثال، Behance.net (در ایران مسدود) یک اجتماع طراحی معروف آنلاین است که به طور موفقیت آمیز از نام دامنه دات نت برای وب سایت خود استفاده می کنند.

به این دلیل مناسب است که این اجتماع هنرمندان، طراحان نتورک را می خواهند و به دنبال شرکت هایی هستند که به دنبال افراد با استعداد می گردند.نزدیک به ٤٪‏ از همه دامنه های رجیستر شده از نام دات نت استفاده می کنند.

دامنه دات نت به عنوان جایگزین دامنه دات کام ارائه شده است که باعث می شود فکر کنید بیشتر از اندازه واقعی به کار می رود.

این نام دامنه برای اینترنت و ارائه دهندگان سرویس نتورک پیشنهاد می شود.با این حال، بسیاری از شرکت های واقعی و مشهور اینترنت هنوز از نام دامنه دات کام برای تجارت خود استفاده می کنند.

برای مثال، با بازدید از Digikala.net به وب سایت جدید با دامنه دات کام خواهید رفت.اکنون شاید فکر کنید ٤٪‏ تقریبا زیاد است ( حدود ١٤ میلیون تا این زمان)

چه کسانی از نام دامنه دات نت استفاده می کند؟

بسیاری از تجارت ها با نام دامنه دات نت برای برند خود رجیستر میشوند.بعضی از شرکت ها از این دامنه استفاده می کنند چون نمی توانند دامنه مورد علاقه خود را در نام دامنه دات کام پیدا کنند. 

بخش عمده ای از این شرکت ها به زودی به دامنه دات کام به دلایل تکنیکی و قانونی انتقال پیدا می کنند.

دات کام و دات نت - کدام یک برای سئو بهتر است؟

بسیاری از کاربران از ما میپرسند که کدام یک از گستره های دامنه به آن ها در رنکینگ بالاتر کمک خواهد کرد.اگر شما هم این سوال را از بین دات کام و دات نت می پرسید، انتخاب هیچ کدام بر روی سئو شما تأثیری نخواهد گذاشت.

موتورهای جستجو با هر دو دامنه به یک شکل رفتار می کنند.شما فقط باید بر روی تمرینات عالی سئو و محتواب هدف گذاری شده برای رنکینگ بالاتر تمرکز کنید.مهمترین بخش نام دامنه شما خواهد بود، نه گستره آن.

چگونه نام دامنه ای را خریداری کنیم؟

دو راه برای گرفتن نام یک دامنه وجود دارد. شما می توانید راهی را انتخاب کنید که مناسب شما است.

١. نام یک دامنه را رایگان دریافت کنید که معمولا در کشور ما موردی وجود ندارد.

برای داشتن یک سایت بعد خرید دامین شما به هاست احتیاج دارید.معمولاً، شما حداقل 6000 تومان برای نام دامنه (دامنه ir ) به طور سالیانه پرداخت می کنید.و حداقل 5000 تومان برای هاست به طور ماهیانه پرداخت خواهید کرد.

٢. نام یک دامنه خریداری و ثبت نام کنید.

اگر فعلا نمی خواهید سایتی را ایجاد کنید،می توانید نام یک دامنه را ثبت و بعداً یک سایت ایجاد کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا تفاوت بین کام و نت را متوجه بشوید.اگر این مقاله را دوست داشتید،لطفاً این مقاله را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۶
دوستدار وردپرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی